V dnešním článku vám v obecné rovině představíme problematiku zpětných odkazů, zdravého odkazového profilu, etických a neetických technikách získávání zpětných odkazů. Dále se dozvíte, na co si dát pozor při výběru vhodného dodavatele služeb v oblasti SEO optimalizace a linkbuildingu, jak vyhledávače hodnotí internetové stránky a jak hodnocení vyhledávače souvisí s pořadím, na kterém vaše stránky zobrazí.
Problematika zpětných odkazů je velmi rozsáhlá a úkolem článku není vám předat detailní technické informace, ale klade si za cíl, abyste měli základní přehled o této problematice a abyste byli ostražití při výběru dodavatele služeb v této oblasti.
Zpětný odkaz
Zpětný odkaz je takový odkaz, který vede z jiné internetové stránky na naše webové stránky. Tím, že na nás někdo odkazuje by mělo znamenat, že náš obsah je hodnotný a že chce dát svým čtenářům vědět, že by si měli náš web prohlédnout. V minulosti se zpětnými odkazy hodně manipulovalo, ve smyslu podvádění a vyhledávače Google a Seznam upravily své hodnotící algoritmy, aby byly více ostražití pro odhalení podvodných webů, které zneužívaly vytváření umělých zpětných odkazů.
Zdravý odkazový profil
Správný, nebo také zdravý odkazový profil mají internetové stránky, na které míří tzv. zdravé odkazy. Jedná se hlavně o tématické odkazy a ještě navíc z bonitních webů. Určitě si nyní lámete hlavu nad termíny co je tématický odkaz a bonitní web, pojďme se na to blíže podívat.
Tématický odkaz
Je takový odkaz, který vede ze stránek, které mají s naším tématem něco společného. Netématický odkaz je např. ze stránek, které se věnují zahrádkářstvím a vede na internetové stránky, které se zabývají prodejem lednic.
Bonitní web
Stránky, které jsou vyhledávači Google či Seznam dobře hodnoceny můžeme nazvat jako bonitní weby. Vyhledávač Google je mnohem striktnější v posuzování bonity webu a klade velké požadavky na provozovatele internetových stránek. Hodnotí mnoho parametrů každého webu, než ho ocení jako bonitní. Dříve mezi bonitními weby byly i mnohé nekvalitní katalogy, nebo stránky obsahující velké množství článků, které obsahovaly velké množství zpětných odkazů. Dnes již toto neplatí a pokud vyhledávač pozná, že se jedná o weby, obsahující velké množství zpětných odkazů (externích odkazů) tak jejich bonitu sníží a pro náš případ již nemluvíme o tzv. bonitním webu.
Vliv času na odkazový profil
Zdravý odkazový profil vašich internetových stránek je potřeba neustále hýčkat a posilovat v čase. Vyhledávače mají velmi rádi, když odkazový profil rovnoměrně v čase roste a nabývá na síle.
Etické a neetické techniky
Když budete vybírat společnost, které dáte za úkol vytvořit zmíněný zdravý odkazový profil pro vaše stránky, tak buďte obezřetní v tom, že na trhu je mnoho firem, které problematiku neetických praktik vůbec nezná, nebo pravidla vyhledávačů ignoruje. Tato společnost, které zaplatíte, vám nakoupí nesmyslné zpětné odkazy, které vám nejenže nepomohou, ale mohou dokonce vést k postihu vašeho webu, což bude mít za následek zhoršení pozic ve vyhledávači či úplné vypadnutí z výsledků vyhledávání.
Dnešní článek zakončíme větou: „Nikdo z nás není tak bohatý, aby si mohl kupovat laciné zpětné odkazy“.